Dålig dag

0kommentarer

Idag är det en dålig dag. Inga gråtattacker eller så. Inget direkt nederlag som så. Men jag är så vansinnigt trött på allt. Inte på ett självmordsaktigt sätt utan mer... Är trött på vardagsljud vill att alla i huset ska hålla sig borta så man kan få vara i fred någon gång. Framförallt min mammas karlslok som i tid och otid hostar slem. Alltså HELA FUCKIN JÄVLA TIDEN. Han är inte förkyld, har inte kol eller någon annan lungrelaterad åkomma. Han bara hostar eller mer harklar sig. Så äckligt och störande.

Sen kollas det på tvprogram som i sig visserligen kanske eventuellt hade kunnat fungera som bakgrundsljud men NEJ. Ihop med harklandet samt hundpip, katt kraffs, slammer med vedspisen, gnabb om vilken ved som är torrast osv. Det blir FÖR MYCKET. Jag kan inte filtrera ljud utan verkligen allt lyssnas på varesig jag vill det eller inte. Enda riktiga boten är musik. Sorgligt nog har jag inga högtalare annars är det en bra räddning. Hörlurarna är mina vänner. Men det blir ännu mer FUCKAT när man lyssnar så länge och så högt (för att försöka utestänga andra ljud) att hörseln börjar ge vika / öronen börjar göra ont. Dessutom börjar jag smått tröttna på den musik jag lyssnar på, trots att den är bäst vad gäller att stänga ute ljud.

Men idag är det inte bara ljuden som stör. Mina spel som jag spelar känns tradigare än vanligt. Har en förmåga att bunkra på sådana sidor (spel) så man får mer att göra men bunkringen gör att man börjar lessna fortare. Typ när normala spelare bara har 20 av något har jag 140 and so on.

Men det är inte bara ljud och spel som är störigt. De senaste två-tre veckorna får jag nästan dagligen mejl om att någon hittat bilder som jag antingen fotograferat eller ritat som någon annan säljer i sitt egna namn eller använder själv och har skrivit sig själv som fotograf eller skapare. Det får mig att vilja utföra det klassiska "baby shake" (när man skakar ett spädbarn så att hjärnan åker fram och tillbaka och orsakar hjärnblödningar i både framdelen och bakdelen av hjärnan), fast bildtjuvarna är inte spädbarn, tror inte det fungerar på ickespädisar, inte lika lätt i alla fall. Varför kan inte folk längre skilja på mitt och ditt? Det hade inte gjort mig så mycket om de snodde bilderna och inspirerades av de och gjorde något eget utan att publicera om bilderna eller sälja vidare de. De inspirerade bilderna kan ju folk göra vad fan de vill med utan att någon annan behöver bli grumpy över det.

JAG HATAR VERKLIGEN MÄNNISKOR.
Speciellt stalkers.



Ohw argehthehseiojnskldrg

Nästa stora störningsmoment orsakat av morsans karlslok. Förutom slemmiga upphostningar så ringer hans telefon typ hela tiden. Och så svarar han givetvis. Och pratar skithögt med den i andra luren. Om någon ringde till mig och jag skulle få för mig att svara (högst osannolikt) så hade jag oavsett vad samtalet handlade om, vem som ringde osv. Gått iväg och pratat ostört. Men nej. NEJ. Istället sitter han kvar och pratar ASHÖGT i sin jävla FITT TELEFON när man tex försöker se på ett program man har sett fram emot en hel vecka att se. JAG BLIR HELT JÄVLA FUCKING HELL IRRRITERAD PÅ DET DÄR JÄVLA FITT AVSKUMMET.

ÅH VAD JAG HATAR MÄNNISKOR ÄNNU MER ÄN FÖRUT.

Kommentera

Publiceras ej