Påfrestande dag

0kommentarer

Blä. Har typ dygnat två gånger på fem dagar. Först dygnade jag och när jag vaknat upp på den "nydygnade dagen" så lyckades jag med att nästan dygna den dagen med. Sov bara 4-5 timmar det dygnet. Och dygnet efter det blev andra dygningen. Inte kanske jättenyttigt. Var för trött för att göra något vettigt, satt bara och lyssnade på musik hela dagen och natten, och dagen igen och natten igen...

I morse när jag vaknade, vaknade jag upp på island, det var iaf vad min dröm handlade om. Men vad själva drömmen gick ut på kommer jag inte ihåg, vet inte om det var en bra eller dålig dröm. Men gissningsvis var det en förhållandevis dålig en, precis som merparten av mina drömmar. Vaknade direkt utan någon direkt seghet, men kände att jag lätt hade kunnat sova sex timmar till - minst! Men det gick inte, för den äldsta hunden skulle till vet.

Tog en dusch och gick sen på klädesplaggjakt i huset. Hamnade ganska snabbt i morsans garderob. Vi har typ samma storlek på kläder. Lånar i princip aldrig hennes kläder, medan hon nästan alltid har mina kläder. Idag blev ett undantag, dokumenterade det för skojs skull. Typ som dagens outfit fast mindre fjortisaktigt. Sen kom mormor och hämtade upp mig och hundarna.. Även om bara den enda hunden skulle till vet fick båda följa med. Den mindre hunden har svårt för att vara ensam. Dock är min mormor inte världens bästa hundvän, om man säger så.
Hunden skulle operera sina analsäckar och en tumör som satt vid ögat så han fick lugnande hos vet och sen lämnades han där. Allt medan jag, hund 2 och mormor åkte hem till henne. Om hundarna bara visste hur illa min mormor tycker om de, för de älskar givetvis henne, de gillar i och för sig de flesta. Att åka bil med hund 2 är inte det lättaste, hon gillar att åka bil. Men är på samma gång åksjuk så hon ligger och trycker sig mot en när bilen är i rullning, ett tag klättrade hon upp på/bakom ryggen på mig, när jag satt i baksätet. Inte kanske så bekvämt. Stannade och handlade mat på vägen, satt kvar i bilen med hunden, drabbades av vertigo, troligen som följd av hunger och den tidiga sömnbristen.

För första gången någonsin fick en hund vara inne i mormors lägenhet, hon bäddade in hela soffan i lakan och handdukar för att skydda den mot hår och de sötaste hundtassarna i världen sen fixade hon lunch och bjöd på det och där efter årets första och förhoppningsvis sista semla (om inte mam bakar special semlor med marsipan i). Att spendera en dag med mormor är både positivt men även negativt. Hon fäller taskiga kommentarer, men lyckas "reparera skadan" igen med mer positiva sådana. Tror inte hon gör det helt med mening men hon får alltid in fullträffar. Dessutom pratar hon alltid om sin kommande död, som hon hoppas komma inom en snar framtid, några år sådär. Vilket är rätt ironiskt, visst hon är gammal men jag tror inte hon är 75 ens? Det är ju främst kanske efter 80 det börjar bli "aktuellt" på ett annat sätt. Fast med tanke på hur gamla hennes föräldrar var innan de trillade av pinn så lär det vara minst 15år kvar.

Efter besöket där skjutsade hon hem oss, gick in med hunden och sen ut igen till de övriga djuren. Väntar marsvinsungar som skulle ha kommit idag. Men tror de kommer i morgon istället. Om de inte kommer i morgon alls, stämmer inte uppgiften om att man kan höra bebisarna knapra i magen 4-5 dagar innan födseln. I sådana fall måste det vara mer dagar. För knaprar gör de. Gick sen in, hämtade kameran och hunden och sen ut igen. Skulle filma "vårfloden". Det är ett vattenfall snarare som flyter över våran enda väg ut. Tycker synd om de stackare som har källare nu. Vet inte om näst närmaste gården har det, lets hope not, för ingen bor där även om det inte riktigt är en ödegård än, men hela vårfloden rinner genom det husets trädgård.

Sen kom morsan hem med den nyopererade hunden, som inte är nämnvärt glad, snarare sur och grinig. Men vad mer kan man begära av någon som inte ätit på en hel dag och dessutom opererats i röven.

Kommentera

Publiceras ej