Väntan

0kommentarer

I typ 3 veckor har det varit jullov. Och i tre veckor har jag väntat. Väntat på att jullovet ska ta slut. Jag blir totalt KNÄPP i det här dårhuset. Jag hade blivit 80% mindre knäpp om morsan inte hade haft sin karlslok här. Men en jul utan honom lär jag inte få ha förrän jag skaffar en egen karlslok och firar jul med den.

Det finns trillioner saker jag absolut inte står ut med, när det kommer till morsans karlslok. Den ena grejen är mer irriterande än den andra. Jag blir så mentalt trött av hela grejen att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Hade jag varit mer psykiskt instabil hade jag nog ställt mig till statestiken: Julsjälvmord. Men nej. Det är inte min grej.
Hela min balans är rubbad när jag inte tillåts tänka fritt, vilket jag inte gör när någon går runt och stönar, harklar sig, dammsuger bredvid en när man sover, pratar i telefon högt, vägrar gå och lägga sig trots att personen i fråga snarkar när man försöker se på tv, prasslar med tidningspapper, vedträn och kastar in de i vedspisen 30cm från ens huvud - när man sover! BLÄ.

När det är så här kan jag inte tänka. Jag kan inte till 100% säkerhet säga vad jag har gjort och inte gjort. Jag har tex en aning om att jag skrivit en viktig tråd i ett forum. Men när jag kollar forumet finns den inte där. Antingen har jag aldrig skrivit den. Eller så har jag skrivit det och inte skickat. Eller så har jag skrivit och skickat men så har någon tagit bort det. Jag vet inte vad jag gör när jag inte kan tänka obehindrat. Nu är det inte många dagar kvar till min väntan är över. Jag längtar till söndag kväll. När FÖRHOPPNINGSVIS karlsloken drar iväg till orten där han jobbar. Och förhoppningsvis blir borta 5 dagar - helst ännu längre.

Jag vill inte vara fången i mitt eget hus längre.

Dessutom vet jag inte om jag har mensat, om jag ska mensa eller om det är något fuffens på gång. Ett tag tänkte jag kanske att jag var på smällen. Trots att jag inte gått upp ens ett kg i vikt på nästan 10år. Dessutom, räknade jag just ut att det var 8 månader sen jag knullade sist. Visserligen finns det "smygande graviditeter". Men fullt så smygande lär de inte vara.

Kommentera

Publiceras ej