Hemsk dröm

0kommentarer

I förrgår drömde jag hur jag skulle tillreda något slags special te eller i alla fall en dryck av något slag. Jag hade en maskin som var som en blaning mellan mixer och vattenkokare. So far, so good typ. Först hällde jag i vatten i maskinen och det började bubbla lite smått i värmen. Sen la jag i tre röda hallondöskallar (godis) och en laktris döskalle (godis) och som avslutning la jag i en minst 2dm lång och rätt kraftig insekt. Som var som en gråsugga men var mörkgrön nästan svart. Och lät dessa ingredienser stå på så i någon halvtimme. Sen skulle det smakas av, mamma kom in i köket och undrade vad det var. Jag var hemlighetsfull och yttrade bara att det var ett experiment. Vi båda tog en sked och doppade försynt i blandningen som nu var en tjock rödgrå aktig sörja, smakade av och vi båda började spotta ut i vasken. Det smakade verkligen inte gott. Jag yttrade vad det var för något och mamma blev sur (no shit). Stängde av maskinen och hällde ut sörjan i vasken. Kvar i bottnen låg resterna av djuret som nu bara var några ljusgulvita delar.

Kommentera

Publiceras ej