Drömmer asmycket!

0kommentarer

Igår drömde jag att jag åkte till mataffären i morgonrock. Jag köpte bland annat tre stora burkar hallonsylt (som jag inte gillar) och en vit fotölj. När jag skulle betala hittade jag inte mitt kort så jag gick lite åt sidan och grävde i mina fickor. Efter en stund fick jag hjälp att gräva av en familj. En av de drog fram ett guldfärgat slitet betalkort där min mormorsnamn stod på. Sen hittade jag kortet och gick för att betala, då hade den första expediten gått iväg och ersatts med en annan. La kortet på disken för de hade en betalningsplatta och expeditens hela kroppspråk ändrades på sekunden och i bakgrunden såg man dataskärmar som blinkade rött och varnande. Sen vaknade jag.

Idag drömde jag massor av drömmar undertiden jag sov. Bland annat drömde jag att min mamma berättade att hon bara var min adoptivmamma och att hon adopterat mig när jag var 4-5år gammal. Senare i drömmen ifrågasatte jag hela storyn för jag har trots allt minnen från tidigare än den åldern där hon finns med. En annan av drömmarna utspelades på en slags djurpark, möjligen ett som drevs av något fosterhem eller liknande. Fågeluppfödning iaf. Hade i uppgift att samla ihop ägg som höll på att kläckas och hjälpa äggets invånare ut. Efteråt blev det en massa äggskal kvar (för äggen var nästan strutsäggs size). Krossade äggskalen och blandade de med färg så blev det jätte verklighetstrogna vattenliknande mönster. En annan av drömmarna var mindre trevlig. Jag var inne i en stad, inte helt otänkbart att jag var höggravid. Hur som helst började det mulna på, och började sen blåsa kraftigt. Och sen så kraftigt att man knappt kunde gå upprätt alla försökte söka skydd men lyckades knappt. Det var både tornado och tsunami typ - för hela skyddsplatsen fylldes med vatten och alla som sökt skydd där trycktes snabbt upp mot taket.

Kommentera

Publiceras ej