Jag = Bitterfitta som HAR rätt (no matter what)

0kommentarer

Hoho nu är risken ofattbart stor att jag blir utkastad från min tredje sida i världshistorien. Det första spelet dock. Hittills har det varit kontaktannons sida och community. Risken för att bli utkastad denna gången beror nog på ett större åsiktsbråk i spelets forum. Men ärligt talat de andra medlemmarna där är fuckade i huvudet. På riktigt. På allvar. På alla sätt och vis. I alla fall i den frågan.

Det började i en diskussion som redan från början gått off topic. Av trådskaparen tänkt som en speltråd (game thread) men som blev något annat än spel. Och sen från det där andra till fullskaligt krig. Men ... Jag njuter ... Ja faktiskt. I det här fallet känner jag mig som en kvalificerad översittare som faktiskt får lov att sitta på min pidiestal för jag vet att jag har rätt och jag vet att de är fuckade i huvudet som inte förstår hur rätt jag har.
Diskussionen handlar om att kupera hundar - både öron och svans. De hävdar att det är något man kan göra för att det är estetiskt snyggt och sen inget mer med det. Jag hävdar att det är väldigt mycket mer med det. För svansen är en del av ryggraden, svansen är ett sätt som hundar kommunicerar med varandra (och med människor) och fungerar som ett roder i vatten eller när de rejsar omkring. Dessutom, min största nagel i ögat som kommer få folk att spotta och fräsa av agressivitet. Är mitt sanna uttalande om hur svanskupering pajjar en hel ras. [Rottweiler för att vara exakt].

Det är främst två personer i tråden som kommer explodera. Den ena av de har mycket riktigt en rottweiler med kuperad svans. Kuperad svans = döljer svansfel - så som krokig svans och andra genetiska defekter som avlas bort eller i alla fall inte avlas på. Kupering behåller ju dessa, enligt standarden felaktiga gener i rasen. Nu är det inget som påverkar de eftersom att deras utställningshundar kuperas men de som skickas utomlands? Och används i avel? Och som sprider sina felaktiga gener vidare? Det pajjar för andra - det pajar för hela rasen (och är taskigt mot hundarna).

Ska bli intressant att se vad jag får för motreaktion. Inte för att jag kommer att kolla tråden om jag öht kommer kunna komma in på sidan efter i natt. Men har vid tidigare uttalanden i samma fråga fått halvhotfulla mejl från folk som tycker det är bra att kupera hundar för att de tycker det är snyggt. Jag tycker bara det är äckligt. Vrål äckligt.

Men om de vill ord fightas så är jag redo :3 Har blivit mer bitterfittig det senaste året. Beror nog mycket på julen som var påtagligt jobbig. Vet inte när jag kommer att återhämta mig från det där. Det mesta tyder på att jag inte kommer lyckas återhämta mig alls. För snart är det påsklov och då blir det en vecka till och sen är det inte lång tid till sommarlovet. Vansinnigt vidrigt. Men... Jag är redo att fightas med ord... Fast det bör kanske göras mer i min egen tids zon. Klockan är trots allt halv fem på morgonen nu....

Kommentera

Publiceras ej