Besegrad av ett barnspel!

5kommentarer

Rent citatmässigt från random google sökning. Mitt internet dog. I ren tristess installerade jag in barnspelet Ronja Rövardotter. Ett spel jag har haft i massor av år. Men aldrig klarat att spela ut. Nån gång borde ju vara den första. Men så körde jag fast - besegrad av ett barnspel? :C Sen kom internet tillbaka <3 och jakten på speltips/fusk och annat påbörjades. Sen dog mitt spel osparat. Men nu ska jag upp på hästen igen och multitaska. Spela på laptopen och leta knep på nätet. Detta spelet ska fan våldtas rejält i röven dvs. ska försöka att inte bli besegrad av det :C

Hittills:
* Birk trillar ner i Helvetesgapet = för att få upp honom igen ska Ronja stå horosontellt bakom stenen och använda repet för att fiska upp honom igen.
* Birk står nere vid kärnen = Prata med honom och ge skinnremen åt honom när dimman kommer.
* Be skalleper visa en källaren = Det börjar snöa
* Gå in i köket, skalleper lägger en fackla på bänken = ta facklan, ställ Ronja framför brasan (tänd den med eldstålet + flintan + fnösket om den inte redan är tänd) tänd facklan.
* Hämta osten i källaren, ta upp råttfällan och sätt in osten i fällan - sätt tillbaka fällan (med osten i) framför råtthålet
* Hitta den upplysta fängelsehålan i källaren, flytta på en sten så kommer Birk. Luskamma honom. Gå ut ur rummet och prata med skalleper välj altenativet med skotta snö och välj att spela tärning. Spela en omgång tärning och gå tillbaka till källaren - ta brödkransen som skalleper lämnat efter sig vid ingången och ge till Birk.
*Ge hästen en morot så kommer två av rövarna ut ur borgen.
*Ta upp råttan ur råttfällan, sätt den på bordet där rövarna sitter och äter så springer de ut ur borgen de med.
*För att hämta vatten när de flyttat ut i björngrottan gå till "scenen" med en bäck som rinner fram mellan stenar med vägen som går genom hela bilden. Vid en av de stora stenarna (mossa på) är det som en kruka ta upp den ta den och sätt på vattnet så går Ronja och hämtar vattnet.
*Gå till floden och plocka upp fiskenätet, häng på det på pinnarna som sitter i flodmynningen.

Och wosh! Jag har klarat det :3 Tänk vad lite tristess kan driva en till!

5 kommentarer

Ea - 2 are better than 1

01 Jun 2011 19:47

Svalka sig i floden? gaaah stuck på det och kommer inte vidare :((( x]]

Mental

08 Jun 2011 02:57

Om du snackat med Lilklimpen eller vem det är uppe vid björngrottan så gå till tjärnen (där du fightades mot grådvärgarna). Annars gå runt lite i skogen (hälsa på hästarna lr ngt) och sen upp till björngrottan. Kan kanske behövas göras två gånger för Lovis vill också snacka en omgång.

Sassa

10 Jun 2011 18:01

Kan du förklara lite närmare precis hur man ska göra för att hoppa i/gå ner i älven för att svalka sig?

Mental

20 Jun 2011 22:19

Grejen är att de aldrig svalkar sig i älven :P Det är väl det de tänker göra men alla andra människor kommer i vägen.

Norea

21 Jun 2011 23:59

Asså, haha! Jag har fastnat fast efter att inte gjort någotting, alla säger bara att jag ska gå till skogen och titta och nu har jag gjort det 1000 gr D: vad ska jag göra? Du e jättesnäll om du svarar i min blogg:)

Kommentera

Publiceras ej