Hotellet

0kommentarer

Drömde typ två-tre drömmar i natt. Först ut var typ ett läger, i alla fall en övernattning. Med en lärare som sov i samma rum som kanske 10 andra (vuxna) jag var där personligen, min mamma med och så vidare. Läraren går in i rummet bredvid (badrummet?) och sen kommer hon ut och avslöjar typ allt om sitt sexliv under 1-2 minuter, helt random. Medan alla ligger i sina sängar och undrar vad fan som har skett. Den natten ligger jag med en kondom pårullad på tungan. Och där tar den drömmen slut typ.

Nästa dröm är typ två i en. Jag är ute på promenad eller så, har möjligen en dold agenda men jag vet inte vad den är (i icke drömmande läge då). Går förbi ett stort stallområde, fortsätter vidare tills jag kommer till en herrgård av något slag. Går över herrgårdens ägor typ deras abnorma trädgård och fortsätter sen in i huset. Det är ett stort rum med högt i tak. Totalt öppen planlösning för det är inga väggar förrän långt fram i rummet. Går vidare genom rummet och kommer ut i ett slags barområde med mjuk sammetsaktig heltäckningsmatta på golvet. Sådär äckelmycket lyx feeling. Det är människor där, men ingen verkar bry sig nämnvärt. Det är typ ett hotell. Undviker hotellpersonalen och fortsätter genom huset. Går ner för ett par trappor (stentrappa, typ 6 trappsteg) och kommer till vad som verkar vara en biofraf, utsidan av en alltså där det är shop och grejer. Det är en kö med människor som ska in och se film. Men vad som fångar min blick är att jag ser någon jag känner igen i shopen.

Det är zeb och hon står och pratar med en ur personalen. Går fram och lyssnar på samtalet. Zeb berättar en snyffthistoria om att hon köpt biljett till en film men sen inte kunnat gå på den för typ överbokning eller för mycket trängsel eller något och vad hon fick lov att göra istället (som inte är sann). Personalen veknar och hon får typ välja och vraka i shopen på vad hon ska få med sig hem som tröst. Det finns tex. pringelsburkar med tjocka pringelschips, fast när man tuggar på de upptäcker man snabbt att det inte är chips utan tuggummi. Hon plockar åt sig massor av saker. Men jag går fram och påpekar för henne att hon nog spräckt sin "budget" med råge. Sen går vi ut därifrån och står plötsligt i en innerstad typ sthlm. Sen vaknade jag.

Kommentera

Publiceras ej