Tävlingsdröm

0kommentarer

Drömde att jag deltog i en cykel/springtävling på Gotland. Det känns som att alla deltagare skulle ta sig till en "Båtstation" så att vi skulle ta oss vidare till typ... Öland. Där själva tävlingen skulle hållas, men tävlingsmoment 1 var att ta sig snabbast dit (till båten). Jag kom med andra båtlasten även om jag cyklat riktigt långt. När alla har tävlat på riktigt så hamnar jag inte på pallplats men däremot rätt högt upp i placering, pga det där med båten. För att komma hem igen till Gotland har vi att välja på mellan att åka båt igen eller att flyga (om man vill/har råd). Min kompis pappa vill att de flyger, det vill inte kompisen. Men tjejen som är kär i kompisen vill flyga med dem. Så kompisen lurar pappan att tro att han ska flyga med, men i själva verket får pappan flyga med den jobbiga tjejen (vilket inte gör så mkt för de bor typ grannar eller känner hennes familj väl).

Direkt efter är det en annan tävling. Fast denna är ett slags luftmadrass race. Och det ska hållas i Norge. Jag kommer på villovägar och kommer inte med båten så jag får ta mig över bäst jag vill. Vilket jag gör genom att bygga en liten båt. Efter mycket om och men hittar jag vägen fram men då vet jag inte var resten är. Hittar en luftmadrass i vattnet som är min kompis och lyfter upp den på min egna luftmadrass jag har övergått till att simma med. Frågar några ur lokalbefolkningen som är ute och simmar eller något om vilket håll som Oslo ligger åt. Blir pekad i en direktion och sen börjar jag simma ditåt. Det dröjer inte länge förrän jag ser en folkmassa som jag känner igen. Sen hittar jag både kompis och lärare (ty det hela var sort of a skol grej). Sen ligger alla (från mitt lag?) i en övernattningsstuga, redo att sova men med någon egotrippad hona som försöker få egocentriskuppmärksamhet genom att försöka vara någon slags central stöttepelare trots att hon är raka motsatsen egentligen.

Sen väcktes jag när mamma kom hem... Då hade jag typ sovit 15 timmar...

Kommentera

Publiceras ej