Åsidosatt.

0kommentarer

Hormoner är i högvarv pga pms, samtidigt som det är påsklov och huset är fullt med folk när det annars bara brukar vara jag och hundarna och katten hemma. Bristen på tystnad gör mig galen av irritation. I synnerhet från min mammas man. Minsta move han gör ökar min irritationsnivå. En viss irritationsnivå har byggts upp pga förrförra inlägget.

Kommer nog få det att låta som det handlar om ett asstort svin nu. Men det kanske det är sett från ett annat perspektiv? Jag har förmåga att få saker och ting att verka mer negativt / hemskt än vad det egentligen är. Men ja.. Here we go. Och eftersom personen i fråga sitter dygnet runt och pratar med mina kompisar på skype så blir det inte mycket tid över att prata/skriva själva (i synnerhet inte eftersom det loggas ut från skype så fort den sista vännen sagt godnatt). Och jag tvivlar på att det här kommer läsas av personen i fråga, för det verkar vara dåligt på den fronten när man har händerna fulla med annat som är viktigare... Så som att prata snusk med oskuldsfulla 19åringar.

Känner mig lite som den där kaninen man skaffar tre dagar efter att sin älskade kanin plötsligt dött av oförklarlig anledning när man kommer hem från en jättekul dag i skolan. Bara för att det inte ska kännas så tyst när man går förbi buren. Att man sen sedan länge har tröttnat på att ha kaniner är en annan femma som verkar oviktig i det ögonblicket. Det är alltid roligt att ha ett nytt djur, allra roligast i början. Att det sen är något som får sitta i sin bur resten av livet och tugga på torra pelletsbitar och aldrig få komma utanför burens gallerväggar är en annan oviktig femma. Det finns andra saker som lockar än att ha en kanin helt enkelt.

Du utger dig för att inte vara ett svin, ditt ex var otrogen mot dig och ändå har du under hela tiden vi hade vad det nu var, raggat på mina kompisar på skype. Förmodligen mer trollande än riktigt raggande. Men ändå. Jag kan väl inte direkt påstå att jag tar åt mig, mer för det faktum att du nog inte hade varit okej med att jag satt och raggade på dina vänner i skype. Du vill gärna ha kakan och äta den men om kakan vill ha både kakburk och kakförpackning så blir du svartsjuk och jobbig / tjatig. Dubbelmoral som fan. Och andra sidan skvallrar de om att du sagt något i stil med "amen det vet hon ju inte om" när de blivit raggade på. Moget och inte alls svinigt. Nejdå.

Det värsta med sådant här, när sådant händer är inte att det sker utan att typ hela den sociala "värld" man byggt upp under en längre tid, i nuläget, chattgänget mer eller mindre rycks bort från ens fötter. Som den mattan man just stod på. Och rätt som det är ligger man på marken medan nån står och viftar triumferande och hånfullt på mattan likt en flagga. Det är andra gången på mindre än ett år något sådant sker eller är på väg att ske (känns det som). [Nytt chattgäng sökes om det hela spårar ur helt].

Jag kanske överreagerar helt, det brukar jag också göra men det känns inte så mycket som det den här gången. I nuläget känns det inte som vi kommer ses nån mer gång, det vore allt till trots ganska synd, det är inte det jag vill direkt, med tanke på allt det som var bra. Men tänk till lite och skriv något på skype, msn eller sms eller något.

... Även sättet att fråga "chans" på är ju ganska nonchalant, i skype med 2-3 andra närvarande. Varför ....? Skulle inte förvåna mig alls om du får de att bli medlemmar på k6 bara för att kunna vara P med de, som någon slags "titta här vad jag kan få!" eller "rätt åt dig bitch ex". Det är inte status att ha flickvän, ser man det som en status har man fel attityd till det.

Kommentera

Publiceras ej