Förberedelser

0kommentarer

Övervägde att dygna igår (dvs vara uppe minst 24 timmar i ett sträck) även om det inte fanns och finns någon anledning för mig att vara vaken på dagen och sova på natten som normalt folk. (Klockan är ju 4:31 AM as we speak xD ... på morgonen alltså... min dator vägrar ställa om till mer mänsklig tidsuppfattning). Ångrade mig och precis när jag hade somnat (kändes det som) så hör jag ytterdörren öppnas, i väldigt sovande tillstånd, och hem kommer mam och hennes karl. Typ "och så var den dagen förstörd" fast hela veckan... Fast på samma gång inte. Jag sov vidare och drömde något om att mam och hennes karl planerade att köpa två valpar. Jag motsatte mig eftersom det är mot allt sunt förnuft att köpa två valpar på samma gång.

Blev väckt av mam fram på eftermiddagskanten, innan det hade hunnit mörkna. Städa burar-dags var det. Och klippa lite klor. Medan lillkatten for runt som en skottspolig med vad som först verkade vara 'the invisible mouse' vilket senare kom att bli 'the very real and very dead flying mouse'. Katten formligen kastade runt den vid det laget stendöda musen så den stutsade omkring i 'stallet' (jag hoppas att hon inte lägger musen i halmen så den ligger där och kan goa till sig det vore jävligt nasty).

Mam laddar inför sin bortresning genom att laga massa mat. Hon har lagat mer mat nu till denna veckan än hon gjorde inför julafton. Skillnaden är väl att det mesta verkar vara soppor? Typ fisksoppa, nudelsoppa, kycklingsoppa  finns även en kartong köpesoppa med svampsmak och nån ostpaj, lasange lär ska finnas med. Nu är iofs hennes karl hemma så han kan väl också laga mat antar jag... Laddat med hembaktbröd är det iaf inte fy skam det. Och min favoritost är inhandlad <3 Och vad bättre är så har all den äckliga kvittenfrukten blivit huttad.

(Har ett kvitten träd i trädgården som får större och större skörd för var år som går, i år fick den närmare 10kg frukt. Kvitten ser ut som päron i formen men är ludna som persikor, fruktköttet är stenhårt och totalt oätligt rått eftersom det är fruktansvärt surt och bittert samt strävt. De luktar som en blandning mellan äpple och annanas ... Och den lukten har satt sig i allt som har legat i kylskåpet. Så osten smakar ananas, mjölken smakar ananas osv. Till en början är det kanske nice men in the end är det verkligen hatiskt).

Kommentera

Publiceras ej