Jag använder droger.

0kommentarer

Hej, jag heter Mentaldisease och jag använder droger och planerar terroristdåd mot Stockholm. NOT. Men det är vad min mormor tror (förutom namndelen kanske). Hon fick ett utskott (heter det så?) av en text jag skrivit i julklapp. Där huvudpersonen använder droger och han är med i en grupp som planerar en stöld mot TV huset i Stockholm, de är också en slags terroristgrupp (men deras terroristdåd dödar ingen människa och skadar ingen heller, bara byggnader och ruckar på samhälsstrukturen lite).

För precis allting man skriver bygger ju till 100% på författaren. NOT. För Stieg Larsson är ju både Lisbeth Salander, Mikael Blomkvist och Alexander Zalachenko. Tjej, autistisk, med hackerskills, knullade gift kvinna med makens tillstånd, rysk spion med x antal oäkta barn runt om i Europa varav åtminstone en har en ovanlig genetisk mutation. Verkligen en passande beskrivning av Stieg Larsson. Verkligen.

Hon kunde inte sova efter att hon läst min text, för att hon oroade sönder sig. Den enda drog jag använder då och då. Som jag vet att hon använder betydligt mycket mer av är alkohol. Drogen som personen i texten använder är inte ens en riktig drog. Utan en sammansättning av socker, citronsyra och natriumbikarbonat och ev. smak och färg ämnen utöver det. Inget man kan bli hög på ens om man försöker på alla sätt och vis. Möjligen om man påverkas negativt av sockret, eller gäser det till just alkohol. Men hög? Nej. Terroristgruppen bakar en sprängdeg, som inte innehåller något som i verkligheten heller hade varit explosivt. Så jag förstår inte alls vad hon reagerat över?!

Vet inte om det är läge att skratta? Jag fick ringa till henne och säga att det ENDAST är en saga, på låtsas, inget i den är på riktigt. Det borde man verkligen ha iq nog att inse självmant men jag vet inte? Hon har garanterat själv använt sig av 'drogen' i fråga eftersom det var det enda godis som fanns när hon växte upp. 

Kommentera

Publiceras ej