Nyårslöften fungerar inte

0kommentarer

Därför har jag tänkt att nyårsmålsättningar är bättre. Redan på löftes biten misslyckas ju de flesta. Låter det negativt känns det lättare att skippa det hela. Med en målsättning gör det inte så mycket om man misslyckas (det gör iofs inte löftena heller) men ändå... Målsättningar låter positivare om inte annat. Så mina målsättningar med det kommande året är (hittills) listan lär fyllas på allt eftersom:

*Ta körkort, eller i alla fall komma till skott och börja övningsköra.
*Ta mer kontroll över livet.
*Lära mig virka på riktigt.
- Lära mig göra rosor
- Lära mig göra mormorsrutor
- Sticka halsduk på dubbelloom
*Minska ner djurskaran.
*Återuppta bloggandet, känns som att 2011 bara försvann utan mkt inlägg.

 

...

Fast ett nyårslöfte har jag fakitskt... Att jag ska städa upp mitt rum. Det liknar lite mer en svinstia just nu. Eller liknade. Jag har börjat städa upp mer och mer men det går långsamt. När rummet är färdigstädat ska det målas om, något att se fram emot. Mitt rum är deprimerande färgmässigt som det är nu (beige heltäckningsmatta, ljusgula väggar/tak).

Kommentera

Publiceras ej