Har minne som en fuckingjävla guldfisk

0kommentarer

Precis de orden yttrade jag för nån minut sen, loggade in här och börjar redan glömma det jag tänkte göra för tredjegången. Men nä, nu ska det inte få slippa undan: DA Pedobear antal pixlar! Där var det sagt. Och nu ska jag inte glömma bort det. Tänkte skissa upp en grej som jag ska försöka bygga. Men redan i skissningsstadiet så vet jag att det är antingen dömt att misslyckas eller så måste det göras seriösa ändringar för hela idén failar. Men hur det failar vet jag inte förrän jag byggt prototypen. 

Nu har jag iofs lyckats finna vad jag sökte ang det jag skulle minnas och jag gav upp bara vid tanken... Kör på något mindre. Men undertiden jag höll på kom jag att tänka på något som jag stör mig så fruktansvärt på just nu. Med tanke på att jag ingår i en chatgrupp med yngre folk. Genomsnittsåldern är 21år men den mentala åldern är nog nere på 10-12år hos de två yngsta i gruppen (som är myndiga). Jag försöker tänka tillbaka hur man själv var i den åldern men jag kan inte tänka mig att jag var lika tråkig och besvärande som de där två är. I synnerhet den ena sitter och ältar saker i det oändliga och sådana människor är ju så gudatråkiga att ha och göra med. De som har max 5 olika samtalsämnen och sen är det bra där. Typ så att de shuss:ar en när man pratar om något annat som är mer intressant än de där 5 samtalsämnena - bara för att själva börja prata om något av dessa 5 saker. 

Jag vet i och för sig när jag själv tänker tillbaka på hur man var i den åldern att man bara vill stryka ett stort stärck över dessa år och bara låtsas som att de inte har hänt eftersom de är så jävla awkward. Men om denna människa nån gång vaknar ur sin 5-sakers koma så lär den bli deprimerad när den inser hur jävla fattigt hennes liv har varit på intressanta saker.

Sen kan man ju fundera på varför småttingar så hemskt gärna försöker visa sina känslor för världen - för främlingar - ja vem fan som helst som tittar åt deras håll. Typ sådär emos (som numera är wemos) typ "mitt liv är miserabelt för min BFF har en ny BFF som hatar mig *sob* *snitta armar* *färga håret svart och jävligt altenativt* *skaffa snelugg som täcker nästan hela ansiktet så jag ser ut som en anime figur*". Vem bryr sig om sådana problem om 5år? 10år? What happens in högstadiet/gymnasiet - stays in högstadiet/gymnasiet (och under hela tiden man går där). Sen är det oviktigt.

Denna människans issues är kanske lite mer djupgående än så men alltså seriöst? Blir det bättre av att älta offentligt?!

Kommentera

Publiceras ej