Så flitig idag.

0kommentarer

Det enda städningsmässiga jag har gjort idag har varit att skrapa tvskärmen från damm med ett avbrutet plastkort. Känns typ som att huset har osynliga hål in till en annan atmosfär / paralell värld eftersom så mycket och stora saker försvunnit spårlöst. Letade igenom typ alla skåp, lådor osv efter massor av kastruller som bara var spårlöst borta. Samma grej med andra stora saker - bara poff borta och sen när man minst anar det så bara halar nån fram det man sökt som om det inte var borta alls. Skumt.

Men jag borde verkligen orka städa mitt rum eftersom det kommer hit folk i påsk. Och de fem skummaste sakerna som går att finna synligt på mitt golv just nu är:
1. Massa bloddroppar på mattan efter väldigt explosiv mens.
2. En säck med spån.
3. En ihoprullad bilmatta (en sån man kör med leksaksbilar på).
4. En termos utan lock.
5. En säck pellets (sådant som hästar med mera kan äta)

Levt senaste veckan med typ andningssvårigheter. Sånt är skumt. Inte så att man kippar efter andan utan snarare så det känns som om man inte har full lungkapacitet. När det blåser mkt och man är ute och går i motvind är det extra svårt att andas. Nästan så man får panik över det. Det är inte hela tiden men väldigt mycket. Knyckte en dos Bricanyl av morsan idag - man ska ta två - jag kan inte svara på om det hjälpte eller ej. Kändes mest som ett placebo om det "hjälpte", vet inte ens om jag fick i mig hela dosen (av den enda dos jag tog) var första gången jag provade, men lite fick jag på tungan iaf så det bekräftar väl lite iaf. Drog nog inte in ordentligt dock. Antar att man ska försöka andas in så mkt luft i lungorna som möjligt.

Kommentera

Publiceras ej