Skyll allt på religionen du inte har

0kommentarer

Folk tittar på en som om man är något jävla ufo när man säger att man inte äter eller dricker en viss sak. Till exempel coca cola i mitt fall. Anledningen att jag inte dricker det är främst att jag har fått för mig att det smakar en sak som det inte smakar (sist jag smakade på det). I min värld smakar det metalliskt som om burken har gett mersmak och det smakar också syrligt på något sätt samt att det liksom "skär" sig i munnen. Sen att det innehåller mängder av socker och att det går att använda för att tvätta bort rost med gör inte saken bättre.

Så jag tänkte (fast egentligen i annat syfte men det fungerar här med) att man ska börja skylla allt sådant på att man är Mormon, fast då vill det till att man inte röker eller dricker alkohol offentligt eller med personen man säger detta till. För mormoner får inte ens dricka kaffe och te! Röka (på), ta andra droger och dricka alkohol är mot deras tro med.

Och andra sidan kanske man blir ännu mer ufo för någon om man säger att man är religiös, för det 'får' man ju inte vara om man ska vara normal i Sverige. Faaast och andra sidan är man ju inte normal i den personens ögon ändå eftersom man inte äter/dricker vaddetnuär. Och andra sidan kan man skylla allt på allergin man inte har med. Det kanske fungerar bättre. Fast inte till det som det egentliga syftet med tankekedjan var.

Kommentera

Publiceras ej