Vårstädning?

0kommentarer

Jag vårstädar frivilligt. Ingen har bett mig göra det. Jag är inte typen som städar - alls. Mitt rum ser ut som en enorm hund typ Scoby-Doo har dragit fram och tillbaka genom det och vält ut en massa bråte över golvet. Men resten av huset går jag fram i med disktrasa, skurhink och bara "skrubba, skrubba, skrubba bort din dammiga min". (Fast jag sjunger inte, jag kollar/lyssnar på tv). Igår ägnade jag mig åt att plocka ur och dammtorka typ 150-200 böcker i en bokhylla, även sortera dessa efter färg, inte baserat på innehåll... Not... Men det hade varit kul och sådär lagom IQ befriat att göra :D

Tänker typ "undrar vad jag ska städa idag?". Och detta görs med uppskattningsvis 5 timmars sömn per dygn. De första två dagaran i städruset var iaf typ gå och lägga sig 20:00 på kvällen - vakna vid 1 på natten, nästa natt lägga sig vid 21:00 - vakna nån gång när ett närmade sig 2. Idag blev det bara fyra timmar, från 23:00 till nån gång vid 3 på natten. Underbart. Och givetvis är man uppe runt 20 timmar innan man sover. Man kan undra om typ kroppen producerar någon slags naturlig drog som sätter igång detta? Däremot är jag vrålis typ hela tiden, eller kanske inte vrålis men hungrig iaf. Även om man äter så tycks det finnas hungerkänslor kvar. Och andra sidan kommer jag börja mensa snart så det kan ju vara sådana cravings också.

Kommentera

Publiceras ej