Plastikoperation

0kommentarer

Såg en dokumentär en kväll för några dagar sen om plastikoperationer i Kina. Där de opereras för att se så europeiska ut som möjligt. Tävlar i vem som är snyggast pga operationer osv. Framförallt så opererar dem så ögonen ser så europeiska ut som möjligt, i den mån det behövs. Och de utför alla "mindre" ingrepp (verkar det som) med bara lokalbedövning. Såg bland annat hur de gjorde näsplastik på en kille som var vaken under ingreppet men lokalbedövad - typ som hos tandläkaren. De sågade även itu hans käke och flyttade den bakåt eller liknande - allt under lokalbedövning....

Men vad jag kom att tänka på när jag var ute med hunden nu precis... Är hur de ser på ögon som är helt stirriga, för det finns ju folk (i Europa among other countries) som har typ uppspärrade ögon by nature. Ser dem det som ett skönhetsideal? Jag gör det dessvärre inte. Men och andra sidan så tittar asiater framförallt på ögonen det första de gör när de bedömer folk efter utseendet. Vi europer kollar på pannan har jag för mig eller om det är näsan (eller både och). Vilket bör väl förklara rätt mycket av våra skönhetsideal...
asien, kina, lokalbedövning, näsplastik, plastikoperation,

Kommentera

Publiceras ej