Känslofyllt

1kommentarer

Den 21 April i år skrev jag följande i detta inlägg.
"Igår googlade jag på min pappas namn och fick upp hans hemsida med kontaktinformation och hela kitet. Bilder och ja, rubbet. Det var väl den "chocken" som fick mig att stanna hemma idag. Samt att jag förgäves försökte komma på något att mejla till honom. Nu har jag visserligen mailat, det blev världens dåligaste formulering, på världens dåligaste engelska och till synes världens känslokallaste sätt. Undrar om han svarar? Eller inte svarar? Det återstår ju att se."

Idag fick jag svar. Skulle gå och kolla till min fotohemsidas gästbok och se om det mot all förmodan fanns något nytt där. Vilket det gjorde. Han hade skrivit en kommentar där. Jag ville dock vara säker på att ingen skämtade eller så, sökte på IP numret och det återfanns mycket riktigt i Australien på den rätta sidan av landet osv. Gjorde inte så mycket därefter utan gick bara ut och fotograferade lite i trädgården och typ inte tänkte mer på det. Men sen gick jag in igen och kollade min mail. Och där fanns ett mail från honom. Som jag dock inte till 100% har läst ännu.

Dock var en sommar med PB spelande nog skitbra för min engelska, hans text är skriven på typ 99% engelska och resten svenska. Efter tre-fyra månader med PB så tänker man nästan bara på engelska och blandar lite med svenska. Aja ska läsa klart och kanske svara på mailet sen när jag orkar.

Skolan börjar på måndag och jag måste åka buss dit varje dag. Jag hatar bussar men det får väl gå ändå. Får väl sticka eller något på bussen. Idag hände det inte så mycket. Låg i soffan med Snoris och kollade på Marie Antoinette och jag har planer på att göra det i natt också. Den filmen är underbar, och jag som har undvikt den i ett halvår. Jag älskar kläderna och miljön i den. Sen att resten är lite konstigt gör inte så mycket. Kommer att borsta mitt hår för första gången på typ nästan en vecka i morgon. Jag kommer dö med borsten in snurrad i håret, håröm is not for the win.

1 kommentarer

Olivia

20 Aug 2008 00:57

Åh va roligt att du fått kontakt med honom!

Kommentera

Publiceras ej